zaterdag 10 juni 2017

Bunnik fair 2017

Ik dacht dit jaar de Bunnik fair maar eens over te slaan, ik had nog onvoldoende honing geoogst en genoeg andere dingen te doen. Maar Ben van Hoek32 haalde me toch over door me te verzekeren dat mijn imkersuitstalling de markt een stuk gezelliger maakt. Dus heb ik me in de week voorafgaande aan de markt toch maar even kwaad gemaakt om de inrichting van mijn tafel op orde te krijgen: de demonstratiekast halen bij Henk in Wijk bij Duurstede, ander illustratiemateriaal, waaronder platen en een korf met raat bij andere Henk in Houten, donderdag honing slingeren, vrijdag potjes vullen en etiketten plakken, de demonstratiekast vullen met twee raampjes bijen en mijn eigen illustratiemateriaal verzamelen (glazen buisjes met stuifmeelkorrels, nieuwe, uitgebouwde kunstraat en opgebruikte raat en mijn gereedschap).


En het was weer als vanouds gezellig. Van tien tot vier bijna onafgebroken aanloop, de demonstratiekast trekt sowieso veel aandacht vooral van kinderen (foto). Sommige inmiddels vaste klanten komen hun jaarlijkse potje kopen. Het is vooral leuk om over de bijen en de imkerij te vertellen, praatjes met hele en halve bekenden te hebben, en de honingverkoop is meegenomen(foto). Gelukkig voorziet Ans van Hoek32 me zo nu en dan van koffie en helpt Meta met uitleggen (foto). Al met al had ik het prettig te druk om nog de rest van de markt
te bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten